اخبار بین المللی
شماره: 430
1390/11/01 - 11:50
سلول درمانی می تواند برای متوقف کردن پیشرفت بیماری هانتینگتون مورد استفاده قرار گیرد

روش جدیدی توسط محققان ابداع شده  که از سلول های بنیادی برای ارائه درمانی برای هدف قرار دادن ناهنجاری ژنتیکی موجود در بیماری هانتینگتون استفاده می کند.

به گزارش بنیان به نقل از zeenews.india؛ هانتینگتون یک اختلال مغزی ارثی است که باعث حرکات کنترل نشده ، جنون و مرگ می شود. این روش درمانی جدید ممکن است پیشروی هانتینگتون را متوقف کند.
محققان فکر می کنند که بهترین شانس برای متوقف کردن پیشرفت بیماری ، کاهش یا از بین بردن پروتئین جهش یافته هانتینگتون( (htt موجود در سلول های عصبی افراد مبتلا به این بیماری است.

Jan A Nolta محقق اصلی این مطالعه می گوید: "برای اولین بار ، ما موفق به ارائه مستقیم توالی RNA مهاری از سلول های بنیادی به سلولهای عصبی شدیم که به طور قابل توجهی سنتز پروتئین غیر طبیعی هانتینگتون را کاهش می دهد.
بیماری هانتینگتون را می توان با دارو کنترل کرد ، اما در حال حاضر هیچ درمانی برای کاهش مشکلات فیزیکی ، روانی و رفتاری قربانیان آن وجود ندارد.
Nolta گفت : "تیم ما با دستیابی به این موفقیت می تواند خانواده های مبتلا به این بیماری را امیدوارکند که درمان ژنتیکی ممکن است روزی به واقعیت بدل شود".
تکنولوژی تداخل RNA)RNAi) به عنوان روشی بسیارموثر در کاهش سطح پروتئین htt و معکوس کردن علائم بیماری در مدل موشی نشان داده شده است.
Nolta گفت: تکنولوژی تداخل RNA  به عنوان روشی پایدار، امن و موثردر انتقال به مغز انسان است. او گفت : "ما در حال بررسی چگونگی استفاده از سلول های بنیادی انسان برای ایجاد کارخانه های تولید RNAi در درون مغز هستیم.
یافته های این مطالعه درمجله  Molecular and Cellular Neuroscience منتشر شده است.
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved